מרכז החירום הצפוני

אל מרכז החירום מגיעים ילדים בטווח הגילאים 6-14. הילדים מגיעים בהחלטת בית משפט ותחת צו המורה זאת ובשיאו של המשבר בחייהם ובחיי משפחותיהם, בעקבות אירועים דרמטיים.

מרכז החירום מהווה מסגרת זמנית למספר חודשים בודדים המשמשת לצורכי הגנה מידית על הילדים ואבחון מצבם ומשפחתם. לקראת תום תקופת השהות מוגשות המלצות להמשך עבור הילד ומשפחתו. מרכז החירום חורט על דגלו לשים את צרכי הילדים בעדיפות הראשונה. בצד מסגרת ברורה של סדר יום קבוע ומובנה על פיו מתנהלים, קיים דגש על ראיית האינדיבידואל, יצירת קשר והחזרת האמון בעולם המבוגרים ואמון הילד בעצמו, חיבור הרגש להתנהגות ומתן אפשרויות נוספות לבחירת התמודדות.

הילדים לומדים בבית ספר במרכז המחולק לשתי כיתות על פי גיל, ונבנית תכנית לימודים אישית לכל ילד על פי צרכיו ויכולותיו. אנו שמים דגש על חיזוק חוויה לימודית חיובית. כמו כן הילדים נהנים מפעילויות העשרה מובנות ומחווית משחק עם הצוות.

בצד המסגרת האינטרנית ישנה יחידה ייעוצית טיפולית בה מקבלות משפחות מהקהילות הגיאוגרפיות הקרובות, מערכת של טיפול והדרכת הורים. במטרה למנוע מצבי חירום אקוטיים, בהם מוצא הילד מהמסגרת הביתית אל היחידה האינטרנית או למסגרת השמה חוץ ביתית אחרת